Webstránka je síce tiež často vo formáte HTML, ale veľa vecí v e-mailoch proste nefunguje. E-mail nesmie obsahovať animácie vo formáte *. SWF a javascript. Pre optimálne doručenie a zobrazenie emailov odporúčame kaskádové štýly CSS nepoužívať. Ak je to nutné, tak len na definíciu písma a priamo do HTML (nie externe). Do emailu nedostanete ani iframe formuláre, výsuvné a posúvajúce okná, kalkulačky, facebook tlačítka, youtube kódy, google analytics kódy a akékoľvek aktívne prvky.
Pre stopercentnú funkčnosť a zobrazenie Vášho emailu u 100% používateľov môžete do prezentácie vložiť (najlepšie na začiatok emailu) vetu “ak sa Vám email nezobrazuje správne, kliknite prosím tu”. Ak budete odosielať cez nás systém (naše aj vaše databázy), môžete použiť ako odkaz na webverziu len tento syntax %%webversion%%. Systém automaticky doplní link na webverziu, ktorý sa vygeneruje na našom serveri. Podobne funguje aj odhlasovací link, ten sa zadáva vo formáte: http://%%unsubscribe%%/ (čiže vrátane http://).
Ak Vám podklady vyrába agentúra, zrejme vám ich dodá vo formáte HTML, ktorý akceptujeme aj my. Ako ale môžete sami získať HTML súbor?
Nepripravujte podklady v Exceli, Publisheri či PowerPointe. Z týchto programov HTML nedostanete. Z MS Office sa dá použiť len Word, ale len v prípade ak neobsahuje obrázky (tie sa totiž pri exporte do html uložia len do vášho PC, nie na server).
<! DOCTYPE html PUBLIC “- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN”
“Http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd”>