Tipy a triky na úspešný emailing

Ako na výrobu grafiky?

Zákazníci sa na nás často obracajú s otázkou ako pripraviť hromadný email, tak aby bol čo najviac účinný. Vďaka našim 10 ročným skúsenostiam vieme čo pomáha a čomu sa je treba vyhnúť. Pokiaľ si obsah emailu tvoríte sami, prečítajte si tieto doporučenia:
  • Pútavý predmet mailu, ideálne s otázkou, tá ťahá užívateľa k otvoreniu e-mailu. Príklad: „Je Vaše dieťa pripravené školy? Vybavte ho so zľavou“
  • Kombinácia textu a obrázkov 50:50. Nedávať samé obrázky ale ani veľa textu. Vyhnite sa veľkému obrázku a logu na začiatku emailu. Práve tento priestor vidia všetci ako prvý. Treba ho využiť a dať do neho hlavný slogan alebo konkrétnu ponuku.
  • Jednoduchosť a prehľadnosť je priorita. Ak sa snažíte dostať do emailu viac produktov, rozdeľte ich do stĺpcov. Uľahčite čitateľovi orientáciu. V jednoduchosti je krása a tu to platí dvojnásobne. Častou chybou je umiestnenie printového letáka do tela emailu. Emaily treba robiť jednoduchšie ako klasické letáky či katalógy.
  • Správne načasovanie ponuky. Využite čo najviac obdobie ktoré je blízko vašej kampane. Ak máte všeobecný eshop a je august, tak pošlite email s ponukou na výbavu do školy. Ak končí leto, môžete spraviť posezónny výpredaj. Ak ponúkate pôžičky, orientujte sa na dátumy pred výplatami a pod.
  • Podla finančných možností treba opakovať. Na prvýkrát nemusí zákazník nakúpiť, ale pri druhom mailingu už bude značku „odniekadiaľ“ poznať a viac jej bude dôverovať.
  • Ak chcete mať viac preklikov na váš web, nedávajte ani detailné kontakty do emailu. Prioritou je získať prístup na váš web. Tento prístup sa neskôr môže premeniť na nákup alebo prihlásenie k odberu emailových noviniek (ak máte formulár).

Email nie je webstránka!

Webstránka je síce tiež často vo formáte HTML, ale veľa vecí v e-mailoch proste nefunguje. E-mail nesmie obsahovať animácie vo formáte *. SWF a javascript. Pre optimálne doručenie a zobrazenie emailov odporúčame kaskádové štýly CSS nepoužívať. Ak je to nutné, tak len na definíciu písma a priamo do HTML (nie externe). Do emailu nedostanete ani iframe formuláre, výsuvné a posúvajúce okná, kalkulačky, facebook tlačítka, youtube kódy, google analytics kódy a akékoľvek aktívne prvky.

Pre stopercentnú funkčnosť a zobrazenie Vášho emailu u 100% používateľov môžete do prezentácie vložiť (najlepšie na začiatok emailu) vetu “ak sa Vám email nezobrazuje správne, kliknite prosím tu”. Ak budete odosielať cez nás systém (naše aj vaše databázy), môžete použiť ako odkaz na webverziu len tento syntax %%webversion%%. Systém automaticky doplní link na webverziu, ktorý sa vygeneruje na našom serveri. Podobne funguje aj odhlasovací link, ten sa zadáva vo formáte: http://%%unsubscribe%%/ (čiže vrátane http://).

V čom pripraviť podklady?

Ak Vám podklady vyrába agentúra, zrejme vám ich dodá vo formáte HTML, ktorý akceptujeme aj my. Ako ale môžete sami získať HTML súbor?

Nepripravujte podklady v Exceli, Publisheri či PowerPointe. Z týchto programov HTML nedostanete. Z MS Office sa dá použiť len Word, ale len v prípade ak neobsahuje obrázky (tie sa totiž pri exporte do html uložia len do vášho PC, nie na server).

Konverzia z Word do HTML:

Pokiaľ máte vo Worde obrázky, doporučujeme na prípravu použiť program Group Mail Free. Vo Worde označíte všetko formou CTRL-C a vložíte do GroupMailu CTRL-V. Následne obrázky nahrajte na server a opravte v GroupMaily cestu k nim. GroupMail si zapamätá všetky veľkosti, fonty a farebnosti písma z Wordu, preto je táto forma konverzie na HTML vhodná najmä vtedy, ak chcete identický návrh bez rozbitia.

Veľkosť emailu a limity:

  • Limit pre html správu (len kod a text) doporučujeme limitovať na – 20 kB
  • Maximálna veľkosť všetkých grafických prvkov – 150 kB (nad 200 kB je možné ale nedoporučujeme)
  • E-mailová grafika by nemala mať šírku viac ako 700 px. Túto plochu je vidno pri štandardnom otvorení e-mailu.
  • Prílohy nedoporučujeme. Príloha zvyšuje spam score. Navyše užívatelia častú pozerajú emaily v mobile s obmedzenými dátami a veľkosť prílohy by ho zrejme nepotešila. Prílohu nahrajte radšej na server a do mailu vložte odkaz na stiahnutie.
  • Počet linkov nie je obmedzený, avšak doporučuje sa max 10 rôznych.
  • Vyvarujte sa slovám citlivým na spam filter, predovšetkým ak ponúkate prípravky na potenciu, chudnutie, kasína a pod.
Ukážky úspešných emailov našich klientov
Ukážka úspešných emailov - hej.sk
Ukážka úspešných emailov - AAA AUTO
Ukážka úspešných emailov - adidas

Pár technických doporučení:

Dokument by mal byť validný XHTML podľa tohto DTD:
<! DOCTYPE html PUBLIC “- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN”
“Http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd”>

Používajte:

  • používajte len základné HTML elementy (A, TABLE, DIV, IMG, P, TD, TR, H1-5, STRONG)
  • farbu pozadia nedávajte do TABLE ale do DIV < div style=“background:#aae2ff;“ >
  • obrázok nesmie byt v pozadí, nezobrazí sa (len v IMG)
  • všetky HTML elementy musia byť uzavreté
  • pokiaľ možno, nepoužívať CSS a keď už ich použijete, nelinkujte externé style sheet ale používajte style element
  • do tela emailu (medzi < body > tagy). CSS ale nepoužívajte na definíciu pozície, väčšinou sa nezobrazí správne.
  • použite HTML tabuľky na definovanie layoutu
  • užívatelia sú zvyknutí klikať na obrázky a tak je dobré, keď všetky obrázky budú zároveň odkazy
  • pri obrázku špecifikujte opis (pomocou html alt tagu)

Vyvarujte sa:

  • Nepoužívajte externé CSS. Font a veľkosť písma fungujú v mailov cez CSS. Text na obrázku nefunguje.
  • šírka e-mailu by mala byť medzi 600 – 700 pixelov, max 700px
  • nepoužívajte Java skripty (sú považované za bezpečnostné riziko a často blokované)
  • nepridávajte atribúty do sekcie < body > napr backround a pod. Použite DIV
  • vždy špecifikujte veľkosť vložených obrázkov v HTML kóde, inak sa pri nezobrazení obrázkov rozhodí formátovanie
  • nepoužívajte 1px obrázky na sledovanie počtu otvorení, väčšina providerov ich blokuje kvôli ochrane súkromia (nariadenie EU)
  • na prekliky nepoužívajte značku AREA ale len A HREF. Ak chcete dať viac preklikov na jeden obrázok, musíte ho rozkúskovať a každý kúsok samostatne nalinkovať. Pomôcť Vám môže program Image Cut ktorý využívame aj u nás.
  • Štýl písma, tabuľky doporučujeme nastaviť do štandardných html značiek. Minimalizujte použitie CSS len na farbu, font a veľkosť písma.
Výrobu podkladov môžete nechať aj na profesionálov. naša spoločnosť zabezpečí výrobu za zvýhodnenú cenu 40,-Eur. Výrobu môžete objednať spolu s objednávkou emailingu. Do formulára sa zároveň dajú vložiť podklady k výrobe.
hromadny-mail.sk
Copyright © 2015- EM Technologies s.r.o.

Informácie

Kontakt

  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Vytvorené od
Vytvorené od atlasia